Yleiset Sopimusehdot – SUUS.FI
Päivitetty 17.11.2025
1. YLEISTÄ
Nämä yleiset sopimusehdot (jäljempänä ”Ehdot”) säätelevät GR8 GAMES OY:n (Y-tunnus: 2995462-5), toiminimi SUUS.FI, (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) tarjoaman verkkopalvelun (jäljempänä ”Palvelu”) käyttöä sekä Palvelun kautta tilattavien tuotteiden ja palveluiden kauppaa ja toimitusta. Ehtoja sovelletaan Palveluntarjoajan ylläpitämässä verkkopalvelussa osoitteessa www.suus.fi.
Käyttämällä Palvelua Asiakas (jäljempänä ”Asiakas”) hyväksyy nämä Ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä. Ehdot koskevat sekä rekisteröityneitä että rekisteröitymättömiä Asiakkaista Palvelussa.
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä Ehtoja. Asiakas hyväksyy kulloinkin voimassa olevat muutokset Palvelua käyttäessään. Ajantasaiset Ehdot ovat aina nähtävissä Palveluntarjoajan verkkosivuilla (www.suus.fi).
Asiakas sitoutuu noudattamaan näiden Ehtojen lisäksi yhteistyökumppaneiden mahdollisia erityisiä toimitusehtoja, rajoituksia tai ohjeita.
Asiakkaan henkilötietoja käsitellään Palvelussa tietosuojalainsäädännön ja GR8 GAMES OY:n asiakasrekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti.
2. PALVELUJEN SISÄLTÖ
Palvelut sisältävät GR8 GAMES OY:n ja sen yhteistyökumppaneiden tarjoamia palveluja, materiaaleja ja verkkokaupan kulloisenkin tuotevalikoiman. Palveluihin voi sisältyä esimerkiksi kyselyihin ja kilpailuihin osallistumismahdollisuuksia sekä pääsy yrityksen palvelujen ja tuotteiden kehitysohjelmiin.
Palveluntarjoajan tarjoamat Palvelut ja muut sisällöt on tarkoitettu ainoastaan Asiakkaan henkilökohtaiseen ja ei-kaupalliseen käyttöön.
Palveluiden koko sisältö, mukaan lukien kuvat, logot, tuotetiedot, tekstit, videot, taulukot, tavaramerkit ja tuotemerkit, ovat GR8 GAMES OY:n ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksilla ja muilla immateriaalioikeuksilla suojattua omaisuutta. Kaikki immateriaalioikeudet Palvelun sisältöön kuuluvat Palveluntarjoajalle tai sen yhteistyökumppaneille.
Tekoälyllä tuotettujen kuvien vastuuvapauslauseke
Käytämme tekoälyn tuottamia tuotekuvia havainnollistamaan tuotteitamme käytössä. On tärkeää huomata, että kuvan yksityiskohdat eivät välttämättä vastaa 100 % olemassa olevaa tuotetta, mutta pyrimme mahdollisimman tarkkaan yhdennäköisyyteen.
Palveluissa voidaan käyttää tekniikoita, jotka edellyttävät kolmansien osapuolien tuottamien sovellusten ja lisäominaisuuksien asentamista. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaan asentamien kolmansien osapuolien sovellusten ja lisäominaisuuksien toimivuudesta, niiden aiheuttamista häiriöistä, virheistä tai muista niihin liittyvistä tai niistä aiheutuvista vahingoista.
Palvelut voivat sisältää linkkejä kolmansien osapuolien omistamille tai ylläpitämille verkkosivuille. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa tällaisten kolmansien osapuolien sivujen sisällöstä, toiminnasta tai muista ominaisuuksista.
Palveluntarjoaja ei takaa Palveluiden keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Ellei pakottavasta sääntelystä muuta johdu, Palveluntarjoaja ei ole vastuussa mistään välittömistä, välillisistä tai epäsuorista vahingoista, jotka johtuvat Palveluiden käytöstä tai käytön estymisestä. Palveluntarjoaja varaa oikeuden milloin tahansa ilman ennakkovaroitusta muuttaa, vaihtaa tai poistaa osia Palveluista.
3. REKISTERÖITYMINEN PALVELUUN
Palvelun käyttö ja rekisteröityminen ovat maksuttomia. Jotkin Palvelut voivat edellyttää rekisteröitymistä. Rekisteröitymisen yhteydessä Asiakkaan tulee ilmoittaa pyydetyt henkilötiedot ja valita itselleen salasana. Asiakas on vastuussa antamiensa henkilötietojen oikeellisuudesta ja täydellisyydestä. Palveluntarjoaja ei vastaa vahingoista, joita Asiakas saattaa kärsiä virheellisten tietojen johdosta. Palveluntarjoajalla on oikeus poistaa rekisteröinti, mikäli Asiakas ei ole ilmoittanut oikeita yhteystietoja tai on toiminut muutoin vilpillisesti.
Käyttäjätunnus on henkilökohtainen. Asiakas vastaa käyttäjätunnuksellaan kirjautuneena tekemistään toimenpiteistä ja huolehtii, että hänen toimintansa on näiden Ehtojen ja muiden Palvelun hyödyntämien palveluiden käyttöehtojen mukaista.
Käyttäjätunnusta ja salasanaa ei saa paljastaa tai luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Palveluntarjoaja ei vastaa salasanan tai käyttäjätunnuksen sopimattomasta tai laittomasta käytöstä, mikäli salasana paljastuu, arvataan, murretaan tai joutuu ohjelmistovirheen kohteeksi. Kaikki Asiakkaan käyttäjätunnuksella tai salasanalla tehdyt toimet katsotaan Asiakkaan tekemiksi.
Mikäli Asiakas tulee tietoiseksi salasanansa tai käyttäjätunnuksensa oikeudettomasta käytöstä tai niiden luottamuksellisuus on vaarantunut, Asiakkaan tulee ilmoittaa tästä välittömästi Palveluntarjoajalle sähköpostitse osoitteeseen info@suus.fi. Palveluntarjoaja voi tällöin oman harkintansa mukaisesti sulkea käyttäjätunnuksen väärinkäytön estämiseksi.
Alaikäisten tai muutoin vajaavaltaisten Asiakkaiden tulee käydä nämä käyttöehdot läpi vanhempiensa tai edunvalvojansa kanssa sekä saada heidän hyväksyntänsä ennen Palvelun käyttämistä ja rekisteröitymistä.
4. PALVELUN KÄYTTÄMINEN
Asiakas vastaa siitä, ettei hän Palvelun käyttäjänä tuota, lähetä, säilytä tai muutoin käsittele aineistoa, joka loukkaa tekijän- tai muita oikeuksia, lakeja tai viranomaisten määräyksiä. Asiakas vastaa kaikista tekijän- tai muiden oikeuksien loukkaamisesta aiheutuvista vahingoista, ja loukkaaminen voi johtaa myös rikosoikeudellisiin seuraamuksiin.
Tuottamalla mitä tahansa sisältöä (kuten tekstiä) Palveluihin Asiakas sitoutuu antamaan Palveluntarjoajalle täyden, peruuttamattoman ja ilmaisen ei-yksinomaisen käyttöoikeuden käyttää tällaista sisältöä mihin tahansa tarkoitukseen millä tahansa tavalla.
Varmistaakseen Palveluntarjoajan oikeuden käyttää Asiakkaan tuottamaa sisältöä, Asiakas vakuuttaa, että (i) Asiakkaan tuottama sisältö on Asiakkaan omaa alkuperäistä työtä eikä se riko mitään soveltuvaa lakia; ja (ii) Asiakkaalla on oikeus antaa Palveluntarjoajalle oikeus sisällön käyttämiseen yllä kuvatulla tavalla.
Jakamalla millaista sisältöä tahansa Palveluun Asiakas sitoutuu Palveluntarjoajan puolesta vastaamaan kaikista kolmansien osapuolien esittämistä vaateista, kustannuksista (mukaan lukien kohtuulliset puolustautumiskustannukset), vahingoista, tappioista ja vastuista, jotka johtuvat Asiakkaan tuottaman sisällön esittämisestä.
Asiakas hyväksyy, että Palveluita ja sen sisältöä käytetään Asiakkaan omalla vastuulla. Asiakkaan tulee itse arvioida Palvelussa tai muutoin palvelun puitteissa annettujen tietojen, erityisesti liikuntaan ja hyvinvointiin liittyvien tietojen, soveltuvuutta itselleen ottaen huomioon muun muassa terveydentilansa, fyysiset ominaisuutensa ja muut henkilökohtaiset olosuhteet. Asiakkaan tulee omaan terveyteen liittyvissä kysymyksissä konsultoida lääkäriä tai terveydenhuollon asiantuntijaa ennen Palvelun käyttöä.
5. TAVAROIDEN TOIMITUSEHDOT
Tuotteet toimitetaan Posti Group Oyj:n, Matkahuollon tai PostNordin toimesta. Toimitusaika tuotteille on tavallisesti noin 1-4 arkipäivää (yleiset juhlapyhät voivat vaikuttaa toimitusaikaan). Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa tarvittaessa useammassa lähetyksessä.
Tilauksia toimitetaan seuraaviin maihin: Suomi.
Asiakas vastaa siitä, että hänen tilauksellaan ja asiakastiedoissaan antamansa tiedot ovat oikein ja ajantasaisia.
Palveluntarjoaja ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa.
6. DIGITAALISTEN PALVELUIDEN TOIMITUSEHDOT
Sitova tilaus syntyy, kun Asiakas ostaa verkkokaupasta digitaalisen palvelun ja tilaus vahvistetaan.
Palvelu toimitetaan Asiakkaalle sähköisesti tilauksen syntymisen jälkeen.
7. HINNASTO
Tuotteiden ja palveluiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia ellei toisin ole mainittu.
Tuotteen toimituskulut maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä.
Tuotteiden ja palvelujen hinnat määräytyvät kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden hinnaston muutoksiin.
Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää.
8. MAKSUTAVAT
Asiakas voi maksaa tuotteen tai palvelun ainoastaan GR8 GAMES OY:n kulloinkin hyväksymillä maksutavoilla. Tarkemmat tiedot maksutavoista ilmoitetaan Palvelussa.
9. TAVAROIDEN PALAUTUSOIKEUS
Tavaroilla on 90 päivän ilmainen palautusoikeus, kun palautus on tehty Palveluntarjoajan ohjeiden mukaisesti. Palautusoikeus lasketaan tavaroiden osalta siitä, kun tavara on vastaanotettu tai toimitus on Asiakkaan noudettavissa. Asiakkaan tulee rekisteröidä palautus Palveluntarjoajan ohjeiden mukaisesti, jonka jälkeen hän saa sähköpostiinsa tarkemmat ohjeet tuotteen palauttamista varten.
Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei tule ottaa käyttöön ennen kuin Asiakas on päättänyt pitää sen. Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuotteiden tulee olla ehjiä, pesemättömiä ja käyttämättömiä, eikä niissä saa olla hajuja, karvoja tai muita käytön jälkiä. Jalkineita saa testata sovituksen yhteydessä vain sisätiloissa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.
Asiakas vastaa kokonaisuudessaan virheellisestä tai puutteellisesta palautuksesta koituvista kustannuksista.
Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle kaikki Asiakkaalta saadut suoritukset koskien palautettuja tuotteita, mukaan lukien mahdolliset toimituskustannukset, viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun yhtiö on saanut palautetut tuotteet takaisin varastolleen ja tarkistanut niiden kunnon.
Mikäli Asiakkaan tilauksen toimitus on ollut ilmainen ja osapalautuksen jälkeen ilmaisen toimituksen raja alittuu, pidätetään toimituksesta aiheutuneet kulut (7,90 €) rahojen palautuksen yhteydessä.
Tavaroiden noutamatta jättämistä ei pidetä tässä tarkoitettuna peruuttamisena. Noutamattomista tilauksista Palveluntarjoaja veloittaa 14,90 € toimitus- ja käsittelykuluja.
10. TAVAROIDEN VAIHTO-OIKEUS
Tavaroilla on 90 päivän vaihto-oikeus, kun vaihto on tehty Palveluntarjoajan ohjeiden mukaisesti. Vaihto-oikeus lasketaan tavaroiden osalta siitä, kun tavara on vastaanotettu tai toimitus on Asiakkaan noudettavissa.
Ensimmäinen vaihtokerta on ilmainen. Toisesta vaihtokerrasta alkaen Palveluntarjoaja perii vaihdosta 9,90 € / vaihtokerta. Jos tarvitset useamman koon vaihdon, osta ”Tuotteen vaihto/Noutamattoman paketin uudelleen toimitus” verkkokaupasta ja rekisteröi vaihto palautusportaalissamme käyttäen sen tilauksen numeroa, jolta olet tuotteita vaihtamassa.
Vaihto-oikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei tule ottaa käyttöön ennen kuin Asiakas on päättänyt pitää sen. Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuotteiden tulee olla ehjiä, pesemättömiä ja käyttämättömiä, eikä niissä saa olla hajuja, karvoja tai muita käytön jälkiä. Jalkineita saa testata sovituksen yhteydessä vain sisätiloissa. Jotta tuotteen voi vaihtaa, tulee palautuksen sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.
Mikäli Asiakas on rekisteröinyt vaihdon ja vastaanottanut uuden tuotteen, alkuperäinen tuote on palautettava 3 viikon kuluessa vaihdon rekisteröinnistä. Mikäli palautusta ei vastaanoteta määräajassa tai tuote ei ole myyntikuntoinen, Palveluntarjoajalla on oikeus laskuttaa Asiakkaalta vaihdossa toimitetun uuden tuotteen hinta. Palautus katsotaan vastaanotetuksi, kun lähetys on saapunut Palveluntarjoajan varastolle tai Asiakas on toimittanut tositekuvan palautuksesta Palveluntarjoajalle.
Asiakas vastaa kokonaisuudessaan virheellisestä tai puutteellisesta palautuksesta koituvista kustannuksista.
11. DIGITAALISTEN PALVELUIDEN JA TUOTTEIDEN PERUUTTAMISOIKEUS
Asiakkaalla on digitaalisten palvelujen ja tuotteiden (esimerkiksi lahjakortit ja verkkokurssit) osalta 14 päivän peruuttamisoikeus. Peruuttamisaika lasketaan kyseistä palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä.
12. TAVARAN VIRHE
SUUS.FI vastaa omistamiensa tuotteiden virheettömyydestä voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Tuotteen virhetilanteessa kuluttajan on aina otettava yhteyttä ensin Palveluntarjoajan asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@suus.fi.
Kuluttajan valinnan mukaan toimitettu tuote voidaan vaihtaa tai tuotteen virhe voidaan korjata. Mikäli korjaustoimenpide osoittautuu mahdottomaksi tai aiheuttaa kohtuutonta vaivaa muihin korjaustoimenpiteisiin verrattuna, Palveluntarjoaja pidättää oikeuden kieltäytyä valitusta korjaustoimenpiteestä. Kuluttajalla on valintansa mukaan oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkua, mikäli virhettä ei ole mahdollista tai suositeltavaa korjata ja mikäli virhe on olennainen.
13. TAKUU
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.
Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.
Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Takuuasioissa Asiakkaan tulee olla yhteydessä Palveluntarjoajaan osoitteeseen info@suus.fi.
14. MUUT EHDOT
Näihin Ehtoihin ja kaikkiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin mahdollisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen Lakia.
